Unit 5: STUDY HABITS
A. Getting started (Dẫn nhập)
Luyện tập với bạn bè. Hỏi và trả lời về thời khóa biểu học trên lớp.
- How often do we have Math?
We have Math five times a week.
- How often do you have Math?
I have Math five times a week.
- How often do you have English?
I have English 3 times a week.
- How often do you have Physics?
I have Physics twice a week.
- How often do you have Chemistry?
I have Chemistry twice a week.
B. Listen and read (Nghe - đọc theo)
1. Luyện tập hội thoại theo cặp.
2. Đánh dấu (✓) vào cột đúng hay sai.3. Trả lời câu hỏi.
a) Who is Miss Jackson?
b) What did Miss Jackson give Tim’s mother?
c) How did Tim study this semester?
d) What did Miss Jackson say Tim should do?
e) What did Tim's mother give him at the end of the conversation?
C. Speak (Nói)
Hãy làm việc theo nhóm. Các em hãy hỏi nhau về việc học tập của mình, sử dụng câu hỏi và các từ cho trong khung.
- When do you do your homework?
- Who helps you with your homework?
- How much time do you spend on these subjects: Math, Vietnamese, History, English, etc.?
- Which subject do you need to improve?
- What do you do to improve your English?
D. Listen (Nghe)
- Nghe đoạn hội thoại và hoàn thành phiếu báo điểm.
E. Read (Đọc)

2. Trả lời câu hỏi
a) Do learners learn words in the same way?
b) Why do some learners write example sentences with new words?
c) What do some learners do in order to remember words better?
d) Why don’t some learners learn all the new words they come across?
e) What is necessary in learning words?
f) How should you learn words?
F. Write (Viết)
1. Quan sát lá thư mà Hoa gửi cho Tim. Lá thư được viết vào cuối học kì. Chia bố cục lá thư thành từng phần, nối với chữ cái tương ứng dưới đây.
A. Body of the letter
B. Heading - writer’s address and the date
C. Closing - Your friend/ Regards/ Love
D. Opening - Dear ...
2. Giúp Hoa viết thư cho Donna, bạn quen biết qua thư của cô ấy ở San Francisco, dùng thông tin cho trong khung.
Mother’s Day second semester report / last month good grades / Geography / Physics / Math teacher / tell / improve English / History in a few weeks / Mid-Autumn Festival / moon festival Ha Long Bay / aunt and uncle / bus / this afternoon send you / postcard |
G. Language Focus (Trọng điểm ngữ pháp)
- Trạng từ chỉ thể cách
- Động từ khiếm khuyết: should
- Dùng câu tường thuật để đưa ra yêu cầu, mệnh lệnh hoặc lời khuyên.